תאונת דרכים עם רכב שכור- מה עושים?

אם אתם מעורבים בתאונת דרכים, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להתקשר לגורמים הרלוונטיים, כמו חברת השכרת הרכב. אם אינכם מסוגלים לעשות זאת, או שמא אין לכם את מס’ הטלפון של החברה, יהיה אפשרי להתקשר לחברת הביטוח. בד”כ, הפרטים האלו נמצאים בתא הכפפות של רכב שכור (תעודות ביטוח ומסמכי חברת השכרת רכב).

מה עלי לעשות אם אני מעורב בתאונה עם הרכב השכור שלי? אם אתם מעורבים בתאונה, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לחברת השכרת הרכב. אם רכבכם ניזוק, החברה תסייע לכם למצוא רכב חלופי. במקרה שאינכם מעוניינים ברכב חלופי, בכל מקרה תצטרכו לדווח לחברת ההשכרה על המעורבות בתאונה. אם המכונית שלך לא ניזוקה והיא עדיין ניתנת לנהיגה, אז אפשר להמשיך להשתמש בה בזמן (לאחר דיווח לחברת ההשכרה גם כן).

תאונת דרכים עם רכב שכור

השלימו את תהליך הדיווח לחברת הביטוח והמשיכו בשגרתכם

אם הרכב שלך ניזוק אך עדיין ניתן לנהיגה, אז עדיף לנסוע בו הביתה ולהחנות אותו במקום בטוח עד להשלמת תהליך הדיווח ויצירת הקשר עם חברת הביטוח. אם מדובר במכה קלה בלבד, אין צורך לעצור את שגרת יומכם.

בסוף תקופת ההשכרה, הנציג של חברת השכרת הרכב יסקור את המכונית ויבדוק אם יש מכות קלות שצריכות תיקון. במקרים אלו, ייתכן שתצטרכו לשלם דמי השתתפות עצמית יחסית נמוכים. בכל מקרה, גם אם מדובר במכה קלה בלבד, יש צורך לדווח לחברת ההשכרה על כך. כמו שאמרנו, נציגי החברה כבר יגלו זאת בעצמם ויגידו לכם מה העלות של ההשתתפות העצמית.

האם תאונה בעת השכרת רכב מחייבת סיוע עו”ד?

אם אתם מעורבים בתאונת דרכים והמכונית שכורה, עליכם להיות מודעים לזכויותיכם. ברוב המקרים, חברת ההשכרה תדאג עבורכם לתביעת ביטוח. ככלל, אם אתם מעורבים בתאונת דרכים שאינה קלה, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לעצור ולהמתין להגעת המשטרה או שירותי החירום.

אם זה בטוח לעשות זאת, הזיזו את רכבכם מהכביש או לנתיב תנועה צדדי, כביש גישה וכו’. אם זה לא בטוח לעשות זאת, הישארו ברכב עד שתגיע עזרה וודאו שאף אחד אחר לא נפגע. יש לציין, אם מדובר בתאונה קלה של השכרת רכב אז צריך לעשות מה שניתן כדי לא ליצור פקקים בכביש.

מה קורה בעת השכרת רכב ותאונה הכוללת פציעה?

אם נגרמה פציעה אישית או נזק לרכוש, פנו מיד לחברת הביטוח שלכם. הם יעריכו אם יש כיסוי תחת הפוליסה שלכם על ידי צילום תמונות של נזק והערכה גסה כבר בשלבים המוקדמים של התהליך. ככל שיתקדם התהליך, כך חברת הביטוח תוכל לספק אומדן יותר מדויק של הנזק והשיפוי האפשרי מחברת הביטוח.

בסופו של דבר, חברת השכרת רכב אחראית לתיקון או החלפת הרכב במידה והוא ניזוק במהלך השכרת הרכב. ואם אתם מעורבים בתאונה עם רכב שכור, חשוב לדעת מה עליכם לעשות. טיפ מאיתנו, נסו קודם כל לקבוע אם ניתן לתקן את הנזק שנגרם למכונית בקלות או לא. אם לא, פנו לחברת ההשכרה ובקשו מהם ייעוץ כיצד להמשיך משם.

טיפים להתנהלות בעת תאונת דרכים ברכב שכור

אם הנזק נראה כמו נזק קל שניתן לתיקון מהיר וזול, אל תבזבזו על זה את הזמן שלכם. אם תרצו לדווח, יופי. אם לא, תדווחו על כך בהמשך. אם הייתם מעורבים בתאונה בעת השכרת רכב, הנה כמה טיפים מה כדאי לעשות:

1. אם מישהו אחר נפצע חלילה, התקשרו למוקד 100 וציינו את מיקום התאונה כמה שיותר מהר.

2. אם איש לא נפצע, אך נהגתם בפזיזות או נסעתם במהירות מופרזת בזמן התאונה, התקשרו לחברת השכרת רכב או לחברת ביטוח, מכיוון שכנראה תהיה צורך להפעיל את פוליסת הביטוח של הרכב.

3. אם איש לא נפצע ואין נזק לרכב שלך, החליפו מידע ביטוחי עם נהגים אחרים המעורבים בתאונה ופנו לחברת הביטוח שלכם לקבלת הנחיות נוספות.

אם עברתם תאונה עם בעת השכרת רכב, חשוב לפנות לחברת הביטוח כדי שיהיה ניתן להגיש תביעה בהקדם האפשרי. חברת ההשכרה תיצור קשר עם ספק הביטוח שלה לאחר שיקבלו ממך מידע על התאונה.

צריך סיוע וייעוץ משפטי בעת תאונת דרכים ברכב שכור?

אם אתם עוברים תאונת דרכים עם רכב שכור, כדאי להתייעץ עם עורך דין תעבורה. הם יכולים לעזור לך לקבוע מי אשם ולכמה פיצויים אתה עשוי להיות זכאי. כשמדובר בשירות השכרת רכב, יש כמה בעיות משפטיות שאנשים אולי לא מודעים להן. לדוגמה, ישנם חוקים שמגנים על חברת ההשכרה מפני אחריות במקרים שונים.

עורך דין תעבורה הוא אדם המתמחה בהבנת חוקיות תאונות הדרכים. הם יכולים לעזור לך במקרה של תאונה עם רכב שכור, אך ברוב הפעמים יהיה אפשרי לסגור את כל הסיפור מול חברת השכרת הרכב ומול חברת הביטוח. אם אתם מרגישים בכל זאת שאתם צריכים סיוע משפטי, קבלו אותו כמה שיותר בסמוך למקרה התאונה.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ואנחנו כבר נדאג למצוא למצוא עבורכם את הרכב המשתלם והטוב ביותר.

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן