רענון הנהיגה

מה מותר ומה אסור לעשות בעת נהיגה

אם תשאלו את מי שעוסק בתחום הנהיגה, לרבות טסטרים ומורי נהיגה (ולא רק), הם ימליצו לכם מבלי להניד עפעף ללמוד ולרענן את נהיגתכם, דווקא מהנהגים החדשים ולא מהנהגים הוותיקים יותר.

מופתעים? אין לכך באמת סיבה, משום שאם תעצרו רגע ותחשבו לעומק ובהיגיון, תבינו כי נהגים וותיקים, על אף ניסיונם הרב והיכולת הגבוהה לקרוא את הדרך, נוטים להתעלם ו/או לשכוח חוקים וכללים שלכאורה נראים להם מיותרים, אך הם חשובים לאין שיעור, הן עבור הבטיחות והנהיגה הזהירה והן עבור ההימנעות מקבלת קנסות, דוחות ונקודות ולראיה, נניח שאתם נהגים מצויינים כבר 15 שנה ואתם נוסעים מחיפה לת”א ובדרך אתם מגלים שהילדה מאחור הקיאה, מה תעשו? מרבית הנהגים ירדו בזהירות לשול הדרך ויעצרו כדי לנקות את הילדה ואת האוטו וזה בעוד שע”פ סעיף 69 בתקנות התעבורה אין להחנות או לעצור את המכונית בשולי דרך שאינה עירונית.

חוקי נהיגה

מספר תקנות חשובות שיש להקפיד ולאכוף אותן

אז נכון ולעיתים טבעי לשכוח חוקים, אך עובדה זו מלמדת שחובה לערוך מעט לעט ריענון נהיגה, על מנת לאמץ מחדש את החוקים החשובים באמת, אלו שישמרו על חיינו, חיי יקירינו והחיים של הסובבים אותנו. בימים בהם תאונות הדרכים גובים חיי אדם ומפרים את השקט בשגרת היום יום של כל אחד ואחת מאזרחי ישראל ובימים בהם מהדורות חדשות נפתחות ו/או נסגרות בדיווח נוסף אודות תאונה קטלנית שגובה חיי אדם בכבישים השונים ברחבי ישראל, יש לקבוע מחדש את סדר החשיבות ולרענן חוקים נקודתיים ובין היתר, האם מותר לנהג לנהוג עם יד אחת בעוד היד השנייה מחזיקה קפה ו/או גרוע מכך אוחזת במכשיר הסלולר? האם זה תקין לצאת לעקיפה מבלי לאותת? בואו נעשה מעט סדר.

שימו לב כי אין זה משנה אם אתם נוהגים ברכבכם הפרטי או אם אתם נעזרים בשרותי השכרת רכב בישראל, עליכם להישמע לחוקים ולכללים שהוגדרו על פי חוק.

“נוהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או הכידון כל עוד הרכב בתנועה, אולם רשאי הוא להסיר יד אחת מן ההגה או הכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה” או במילים אחרות, כל נהג חייב לשים 2  ידיים על ההגה אלא אם ביקש לבצע פעולה שמסייעת לנהיגה תקינה לרבות: הפעלת איתות, העברת הילוך וכיוצא בזאת

אין להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה – רבים נוטים לפרש תקנה זו ביחס לשיחות בטלפון הסלולארי ושוכחים כי גם אחזקת המכשיר ביד ( למשמע הwaze או כל סיבה אחרת) אינה מותרת על פי חוק.

כל נהג (חדש וותיק כאחד) יודע כי אין לנהוג תחת השפעת אלכוהול, אך האם כל נהג יודע כי אין להחזיק משקאות אלכוהוליים פתוחים ברכבים הנמצאים במקומות ציבוריים בין השעות 21:00 ועד 6:00 בבוקר (גם אם אתם לא שותים ממנו).

עקיפה היא לא עוד פעולה במהלך הנהיגה, היא פעולה שיש להתייחס אליה ברצינות יתרה ולא לעקוף כל אימת שבא לכם, כך לצורך העניין, לא תבצעו עקיפה 100 מטר לפני מעבר חצייה, ולא תעקפו 50 מטר לפני ו/או אחרי מנהרה, לא תעקפו רכבים שעצרו על פי חוק ועוד.

שימו לב, בין אם ביצעתם השכרת רכב ובין אם אתם נוהגים ברכבכם הפרטי, חשוב לנהוג בהתאם לכללים ולחוקי הנהיגה וזאת על מנת לשמור על בטיחות כל הנוסעים והולכי הרגל בסביבתכם.

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן