רכב מסחרי – עצות לנהיגה בטוחה

נדרשים לנהיגה על גבי רכב מסחרי? בשורות הבאות תוכלו למצוא עצות לנהיגה בטוחה ובטיחותית ברכבים מסחריים.

רכבים מסחריים שונים באופיים ותכונותיהם מרכבים פרטיים שלרוב זהים ודומים בצורתם אחד לשני. נהיגה על רכב מסחרי במשקל כולל של עד 3,500 קילוגרם מיועדת לכל אחד ואחת מביניכם המחזיק ברשותו רישיון בדרגה B, כאשר רישיון זה מאפשר לכם לנהוג ואף להסיע עד 8 נוספים בכל רכב מסחרי. עבור בעלי הרכבים הפרטיים הנדרשים להוביל מטען מכל סוג שהוא ו/או להסיע כמות של עד 8 נוספים, הרכב הפרטי איננו מיועד לצורך כך ולכן האפשרות העומדת בפניכם הינה השכרת רכב מסחרי.

גמפי 9 נוסעים - אביב

במקרים בהם שכרתם רכב מסחרי באמצעות חברות השכרת רכב בישראל, ולנוכח הניסיון התחבורתי המועט שלכם בכל הנוגע לנהיגה על גבי רכב מסחרי, חשוב לשים לב למספר פרמטרים אשר יסייעו לשמור על כלל נהיגה בטוחה ובטיחותית ברכב המסחרי.

  1. למדו להכיר היטב את מערכות התפעול של הרכב המסחרי- עוד לפני עלייתכם לכביש עם הרכב המסחרי, מומלץ שתכירו היטב את כל המערכות המפעילות ושולטות ברכב המסחרי, החל ממערכת ההילוכים, דרך מערכת האורות ועד למערכת האיתות אפילו. היכרות מקדימה שלכם על מערכות התפעול של הרכב המסחרי אותו אתם שוכרים תאפשר לכם לשלוט בהן טוב יותר בזמן נסיעה.
  2. מגבלות הגודל והגובה- רכבים מסחריים הם ברוב המקרים גבוהים ורחבים יותר מכלי הרכב הפרטיים המוכרים לכם ולכן חשוב שתדעו וגם תזכרו מהו רוחב הרכב ומהו גובהו. במהלך הנסיעה זכרו שאתם נוסעים על גבי רכב מסחרי בעל מגבלות גובה ורוחב ושימו לב היכן אתם מנסים לעבור עם כלי הרכב לאורך כל מסלול הנסיעה.
  3. שימוש מוגבר במראות הצד- בניגוד לנהיגה ברכב פרטי במסגרתה ניתן לעשות שימוש תכוף בחלון האחורי לצרכי ראות, ברכבים המסחריים החלון האחורי מספק לכם מענה מוגבל לצרכי ראות ולכן קיימת חשיבות רבה לשימוש מוגבר במראות הצד. כמו כן, חשוב לוודא ששדה הראייה במראות הצד הינו רחב ומספק ומומלץ לכוון את מראות הצד עוד לפני תחילת הנסיעה.
  4. ככל שהרכב כבד יותר כך הוא מחייב אתכם לנהיגה בטוחה וזהירה יותר- רכבים מסחריים בעיקר כאשר הם מובילים מטען כזה או אחר מתנהגים אחרת בכל הנוגע לאחיזת הכביש ולכן הם יציבים פחות מרכבים פרטיים. חשוב לזכור זאת בכל פעם כאשר אתם מבצעים פניה או סיבוב ולכן חשוב לעשות שימוש במערכת הבלימה בזמן סיבובים ופניות על מנת להאט את מהירות הנסיעה ולבצע את הסיבוב והפנייה בזהירות יתרה.
  5. שימו לב היכן אתם מתכוונים לחנות את הרכב- בניגוד לרכבים פרטיים היכולים להיכנס (כמעט) לכל מקום חניה, חניית רכבים מסחריים הינה מוגבלת בלא מעט חניונים בעיקר בגלל מגבלות הגובה. בנוסף, חשוב שתאמדו נכון את מרווח החנייה העומד לרשותכם ותדעו לבצע חישוב זריז של מרווח החנייה בהתאם לרוחב ואורך הרכב המסחרי.
  6. גוררים- רוב הרכבים המסחריים מגיעים גם וו גרירה המאפשרת גרירת עגלות במשקל כולל של עד 1,500 ק”ג. במידה ואתם נדרשים להוסיף עגלת גרירה לנסיעה ברכב המסחרי חשוב להקפיד על נסיעה איטית וזהירה במיוחד בעת ביצוע פניות
    וסיבובים.

מעבר לכך, אנו ממליצים לכם לנהוג בזהירות ופשוט להפחית את עוצמת הרגל על דוושת הגז…פשוט סעו לאט יותר.

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן