מה כדאי לבדוק לפני שמשכירים רכב לטווח קצר?

השכרת רכב לטווח קצר יכולה להיות פתרון מושלם במגוון סיטואציות – השכרת רכב לחתונה או אירוע חגיגי, השכרת רכב לפגישת עסקים, חופשה משפחתית בארץ או בחו”ל וכן הלאה.

אין ספק שהשכרת רכב לטווח קצר מהווה אלטרנטיבה נוחה ומשתלמת כלכלית על פני האופציה של רכישת רכב חדש. פטור מהתעסקות מייאשת עם ניירת, בירוקרטיה וביטוחים, ההתמקחות במעמד הקנייה של הרכב, וכמובן החיסכון הכלכלי המשמעותי (בלאי של הרכב, תיקונים במוסך, טסט שנתי, ירידת ערך וכו..) – כל אלה הופכים את השכרת הרכב למועדפת על רבים מאיתנו.

ובכל זאת, רגע לפני שאתם ניגשים לחברת ההשכרה ובוחרים את הרכב החדש שלכם, עליכם לשים לב למספר נקודות חשובות. אם תשכילו לשאול את השאלות הנכונות, ולבדוק את מסלולי ההשכרה האופציות השונות תבטיחו לעצמכם את חווית הנהיגה המושלמת.

אביב השכרת רכב

ביטוח – איך לבחור ולמה חשוב לשים לב?

חשוב לזכור שהשכרת רכב לטווח קצר בהכרח גם אומרת שהרכב עובר המון ידיים במהלך השנה. זוהי גם הסיבה שסעיפי פוליסות הביטוח של רכבים להשכרה הן שונות מהפוליסות הרגילות.

נתחיל מביטוח החובה – הוא הבסיס לכל ביטוח רכב, בין אם מדובר בהשכרת רכב לטווח קצר או ברכישה של פוליסת ביטוח עבור הרכב הפרטי שלכם, עליכם לרכוש פוליסת ביטוח חובה.

מלבד זאת, קיימים שלושה סוגים עיקריים של פוליסות ביטוח אותן מציעות חברות ההשכרה:

  • CDW, או Collision Damage Waiver, אשר מכסה פגיעות חלקיות כמו נזקים לפח של הרכב.
  • Theft Protection, אשר מיועד למקרים של גניבת הרכב (חשוב למשל כשאתם יוצאים לטיול בחו”ל, או באיזורים לא מוכרים)
  • TPL, או Third Party Liability, הוא ביטוח צד ג’ המוכר אשר מכסה נזקי רכוש שנגרמו לצד שלישי עקב תאונה.

חשוב לשים לב שכל חברת השכרה מוסיפה מגוון כיסויים ופוליסות צד נוספות שבאות לכסות מגוון שונה של אירועי בטיחות. כך למשל, תוכלו לבחור להוסיף לפוליסת הביטוח “הרגילה” כיסוי של פגיעה בשמשות, צמיגים, טוטאל לוס וכן הלאה.

ולסיום, חשוב לזכור שני היבטים נוספים: עבור נהגים צעירים מחירי הפוליסה יהיו יקרים יותר בדרך כלל, ולכן כדאי מראש להיערך לכך ולנסות להגיע להבנות ולמחיר מוסכם עם סוכנות הרכבים. מלבד זאת, עליכם להיערך גם לתשלום של דמי השתתפות עצמית בעת הפעלת הביטוח – זהו סכום ידוע מראש שנקבע במעמד החתימה על הפוליסה, ובו אתם מצהירים כי תשתתפו בחלק מעלות התיקון בעקבות הנזק שנגרם.

האם הרכב מתאים למטרה שלשמה הוא מושכר?

אחד היתרונות הבולטים של השכרת רכב לטווח קצר הוא מגוון הדגמים העצום ממנו תוכלו להנות בעלות שווה לכל כיס. השאלה היא האם הרכב אותו בחרתם אכן עונה למטרות שלשמן הוא הושכר?

כך למשל, אם אתם מתכננים לעבור דירה או להעביר ציוד רב מנקודה לנקודה, רצוי שתתמקדו ברכבים מסחריים. אם אתם מעוניינים בחופשה משפחתית, הקפידו לבחור רכב נוח עם אבזור מתקדם שישדרג את חווית הנהיגה שלכם ואת הנוחות של המשפחה כולו.

לעומת זאת, אם תרצו להשכיר רכב עבור פגישת עסקים חשובה או לליווי אישיות בכירה, רכבי יוקרה או רכבי מנהלים יהיו האופציות הטובות ביותר עבורכם.

בטיחות: היכרות מקדימה עם הרכב

השכרת הרכב וכל האביזרים הנלווים לו טרם הנסיעה הראשונה חשובה מאוד לבטיחות האישית שלכם ושל שאר הנוסעים ברכב. אם מדובר ברכב שאינם רגילים לנסוע עליו חשוב מאוד לקחת את כל הזמן הדרוש על מנת להתרגל לרכב, להבין איך מפעילים כל דבר (מזגן, אורות, אמצעי בטיחות אחרים), ורק לאחר מכן להתחיל את הנסיעה המתוכננת.

כמובן, הקפידו לבדוק גם שכל מסמכי הביטוח ורישיון הרכב נמצאים איתכם כל העת.

מדיניות הוצאות הדלק

בחרו את האופציה המתאימה לכם, זו שתעזור לכם לחסוך הוצאות מיותרות. בדרך כלל, קיימות שלוש אופציות אותן יציעו לכם במעמד ההשכרה:

  • Full to full – קיבלתם את מיכל הדלק מלא, ועליכם להחזיר אותו בדיוק באותה הצורה.
  • החזרת מיכל הדלק במצב בו היה במעמד ההשכרה (אם קיבלתם את הרכב עם חצי מיכל, תדאגו להחזיר אותו עם חצי מיכל)
  • מדיניות ללא הגבלה – אתם יכולים להשתמש באופן חופשי בדלק, לא יגבה תשלום נוסף. אופציה זו היא הנוחה ביותר, אך גם היקרה ביותר בדרך כלל.

כל חריגה ממדיניות הוצאות הדלק תגרור חיובי שירות נוספים מחברת ההשכרה.

דגשים נוספים

  • בדקו מראש מהי המדיניות בנוגע לאיבוד מפתחות הרכב.
  • תכננו מראש את מסלול הנסיעה שלכם – כך תוכלו לבחור במדיניות הדלק המתאימה ולחסוך הוצאות מיותרות.
  • מושבי בטיחות – חופשה משפחתית עם תינוקות וילדים קטנים מצריכה השכרה של מושבי בטיחות. בדקו האם משתלם לכם לכלול את הכיסאות כחלק מעסקת ההשכרה, או שעדיף לכם להשכיר אותם מחברה חיצונית אחרת.
  • ניקיון – וודאו כי אתם מקבלים רכב נקי ומסודר, על מנת למנוע אי נעימויות וחיובים מיותרים בתום תקופת ההשכרה.
אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן