מהן הבדיקות שחייבים לעשות לפני שמשכירים רכב?

שוק הרכב בארץ ובעולם השתנה באופן משמעותי בשנים האחרונות, והשינויים הללו מורגשים גם בעולם השכרות הרכבים. אם בעבר נהוג היה להשכיר רכבים רק לעיתים רחוקות, או להשתמש ברכב שכור רק לצרכי עבודה וחופשות משפחתיות בארץ ובחו”ל, נראה שהיום רבים משכירים רכב גם למטרות קצרות טווח.

אין ספק שלהשכרת רכב יש יתרונות רבים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת הנוחות האישית.

הסתכלות ארוכת טווח אלו שמשכירים רכב נהנות מתועלת כלכלית (חיסכון הוצאות תחזוקה, תיקון תקלות, ירידת ערך ועוד), וגם נהנים מנוחות מקסימלית בכל הנוגע לבירוקרטיה מייגעת (אין צורך בהתעסקות עם ביטוחים, החלפה של הרכב כל כמה שנים, וכאבי ראש טכניים אחרים).

השכרת רכב בישראל

יתרונות לצד אחריות אישית של הנהג

לצד היתרונות הרבים, חשוב לזכור שהאחריות על הרכב עדיין מוטלת על הנהג, בין אם מדובר ברכב שכור מטעם החברה או חברת ההשכרה, או ברכב הפרטי. עבור נהגים חדשים, ואלו שמשכירים רכב בפעם הראשונה ועדיין אינם בקיאים בפרטים הקטנים, מומלץ לקרוא בעיון את השורות הבאות. המדריך הבא יעזור לכם להימנע מטעויות בתהליך ההשכרה, ולהבין בדיוק מהן הבדיקות החשובות שיש לבצע לפני שמשכירים רכב.

הגבלת מרחק, מדיניות הביטוחים ורמת הבטיחות של הרכב – כל הדגשים לפני שמשכירים רכב

מצאתם את הרכב האידיאלי עבורכם – מזל טוב! רגע לפני שאתם משלמים לחברה המשכירה רצוי לעשות כמה בירורים אחרונים כדי למנוע אי נעימויות עתידיות. כמובן שבכל מקרה שיש לכם עדיין התלבטות, אתם מוזמנים לקחת את הזמן ולהתייעץ עם חבר קרוב או כל מומחה אחר בעולם הרכב.

סוגי ביטוחים: נכון, השכרת הרכב חוסכת מכם טרחה מיותרת והתעסקות ישירה מול חברות הביטוח ובחירת המסלול המתאים עבורכם – נציגי חברת ההשכרה דואגים בשבילכם לפרטים הטכניים הללו. עם זאת, לפני שאתם משכירים רכב, עליכם להבין את ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים.

כיצד נדע מהו הביטוח המתאים לנו? ראשית, נבהיר כי לא משנה מהי מטרת ההשכרה ומהי מידת המיומנות והניסיון של הנהג, מומלץ מאוד לעשות ביטוח CDW בכל מקרה. ראשי התיבות מתייחסים ל- Collision Damage Waiver, כאשר הכוונה היא שבמסגרת הביטוח הסטנדרטי הזה מוצע גם ביטוח החובה וגם הביטוח המקיף שכולנו מכירים היטב (כמובן שגם ביטוח צד ג’ נכלל בפוליסה זו).

לגבי ביטוחים משלימים, הבחירה היא שלכם. במקרים בהם אתם מטיילים בחו”ל או במקום לא מוכר, או כאשר מדובר בהשכרה לטווח הארוך, כמובן שמומלץ גם להוסיף ביטוח גניבות – ביטוח TP. מלבד זאת, החברות מציעות גם ביטוחים כמו ביטוח פגיעה בשמשות ובצמיגים (ולא רק פגיעה בפח שקיימת בביטוח סטנדרטי). עליכם להפעיל את שיקול דעתכם ולהחליט בהתאם.

השתתפות עצמית: בהמשך לסוגית הביטוחים, זכרו שחברת הרכבים תבקש מכם גם דמי השתתפות עצמית בכל מקרה של נזק לרכב. כמובן שגובה ההשתתפות תלויה בעלות הביטוח ובמידת הנזק. בכל מקרה, חשוב להבין שאם עשיתם ביטוח מקיף שמכסה אתכם גם במקרי קיצון, ההשתתפות העצמית עשויה להיות נמוכה יחסית.

הגבלת מרחק: בדקו היטב את האותיות הקטנות לפני שאתם משכירים רכב. לעיתים, במסגרת תנאי ההשכרה החברה מגבילה את מכסת הקילומטרים שלכם. אם אתם משכירים רכב למטרות חופשה בחו”ל או טיולים ארוכים – שימו לב לפרט החשוב הזה.

מדיניות דלק: בדומה להגבלת הקילומטראז’, לחברות השכרת רכבים יש מדיניות בנוגע לשימוש בדלק. תוכלו לבחור בין מגוון אופציות, כל אחד לפי מה שמתאים לו. כמובן שחשוב לבדוק את תעריפי הדלק במדינה (במיוחד בטיולים בחו”ל) כדי לחסוך עלויות מיותרות. 2 האופציות הרווחות הן:

Full to Full: אתם מקבלים טנק רכב מלא, ונדרשים להחזיר אותו באותו המצב, כלומר מלא.

Pre-Purchase fuel: אתם משלמים מראש מחיר מוסכם על השימוש בדלק, ואינכם זכאים להחזר במקרה שלא ניצלתם אותו עד תום. אצל חלק מחברות ההשכרה ניתן לקבוע בהסכם גם מדיניות החזר על הדלק שלא נוצל.

תקינות ובטיחות: אם אתם משכירים רכב מומלץ לעשות סקר קצר ולוודא שהדגם אכן בטיחותי ומאובזר. חברות רבות מציעות גם אופציה לנהיגת מבחן קצרה כדי לבדוק שהוא אכן מתאים לכם ועומד במבחן הבטיחות והנוחות.

כמו כן, אל תשכחו לבדוק שהמזגן תקין לפני שעוזבים את חברת ההשכרה.

רמת אבזור: אתם משכירים רכב ומעוניינים להנות ממנה ולנצל את היתרונות שלו עד תום. בדקו שהרכב עומד בסטנדרטים שלכם וכולל את כל הפונקציות והפיצ’רים שאתם רגילים אליהם – מערכת שמע איכותית, חיבור לטלפון חכם, מחמם כיסאות וכן הלאה.

דגשים נוספים: בדקו אם אתם צפויים לקנסות במקרה של עלייה על כבישי אגרה, כיצד מדווחים לכם במקרה של עבירת תנועה (חשוב במיוחד במדינה זרה בה אתם לא מכירים את חוקי התנועה), וכמובן – אל תסכימו לקבל רכב שלא עבר ניקיון יסודי לפני.

לסיום, לפני שאתם עוזבים את חברת ההשכרה עם הרכב, צלמו אותו מכמה זוויות שונות. זה ישמש לכם תיעוד למצב הרכב לפני שהשכרתם אותו בכל המקרים של תביעות מהביטוח על נזק.

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן