חוזה השכרת רכב – הסעיפים שהכי חשוב לבדוק

אתם מגיעים לחברת השכרת רכב לקראת חופשה בארץ, אחרי תאונה חלילה, או סתם כי אתם רוצים לבדוק אפשרות לשכור רכב כי מכרתם את הרכב הישן ואתם ממתינים לחדש.

לא משנה מה הסיבה שבגללה הגעתם לסניף השכרת הרכב – בסוף, כשתבחרו את הרכב שרציתם, תצטרכו לחתום, כמו בכל עסקה אחרת, על החוזה.

אלא שמאחורי ההסכמים של עולם השכרת הרכב יש לא מעט סעיפים שכדאי להכיר. הרי בנינו, למי יש את הזמן לעצור לרגע, לקרוא את כל האותיות הקטנות, להתמקח עם הנציגים כדי לשנות חוזה סטנדרטי ולהתחיל להתרוצץ בין סניפים אחרים.

בדיוק בשביל זה, כתבנו לכם את המאמר הזה על השכרת רכב בישראל, אנחנו רוצים שתדעו מה בדיוק מגיע לכם, מה כדאי לבדוק לפני שחותמים על החוזה ואיזה שאלות אתם אמורים לשאול את הנציג לפני שאתם שומעים מה המחיר.

אז מה כדאי לבדוק, אתם שואלים? קודם כל, ואת זה חשוב להדגיש, רוב חברות ההשכרה עושות שימוש בחוזה קבוע. ברור לכולנו שלחברת ההשכרה אין את הזמן להתאים חוזה לכל לקוח. קחו בחשבון שרוב החוזים לא ניתנים לשינוי, מה שאומר שכל מה שנותר לכם לעשות הוא להשוות את התנאים שנותנים לכם.

אבל איך יודעים מה להשוות, על מה להתמקח ומהם הסעיפים שעליהם לא יוותרו לכם לעולם? הנה חלק מהסעיפים בחוזה שאסור לכם לוותר עליהם:

אביב השכרת רכב

השורה התחתונה: מחיר ההשכרה

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות, הוא לבדוק את השורה התחתונה. אחרי שהחלטתם איזה רכב אתם רוצים, קראו היטב את החוזה. לפעמים, בין המחיר שסיפרו לכם עליו לבין המציאות, יש הבדל מסוים. בדקו שהמחיר אכן כתוב בחוזה, ללא תוספות. כך למשל, ישנן חברות המציינות את המחיר כשהוא לא כולל מע”מ. אחרי שתחזירו את הרכב, תופתעו לגלות בכרטיס האשראי חיוב גבוה יותר.

גם אם מחיר הרכב תואם, שימו לב שלא כתוב מיד לאחריו “לא כולל מע”מ” או “בתוספת מע”מ”. אתם לא רוצים לגלות שחסכתם 100 שקלים במחיר הנקוב, אבל בשורה התחתונה שילמתם יותר.

סעיף על איחור בהחזרת הרכב

כבר שמענו על מקרה שבו לקוח לא מצא חניה, איחר במספר דקות וחייבו אותו בחצי יום נוסף עבור השכרת הרכב. לפני שאתם חותמים על החוזה, שימו לב לאותיות הקטנות. נתקעתם בפקק בדרך לסניף השכרת הרכב או התעכבתם כי הייתם חייבים לתדלק? שימו לב כמה תשלמו על זה.

חלק מהחברות שמות היום סעיפים שנוגעים ל”איחור סביר”. איחרת בשעה? לא תשלם. איחרת בשעתיים? תשלם חלק מהיום או אפילו עבור יממה נוספת.

איזה ביטוח קיבלתם?

בחוזה השכירות יופיעו לכם סעיפים הנוגעים לביטוח. מה שיפרטו לכם בדרך כלל הוא מה קורה אם לא תחזירו את הרכב במצב הנוכחי שלו.

במקרה של נזק שנגרם לרכב, תצטרכו לשאת כמובן בהשתתפות עצמית. יחד עם זאת, ההשתתפות העצמית עשויה להיות גבוהה מאוד, לא כאלה שאתם מכירים מהביטוח הסטנדרטי, אלא מאות שקלים יותר במקרה הטוב – הרבה יותר במקרה הרע.

מה שחשוב לדעת, הוא שבחלק מהמקרים, כמו בנזק שאינו מכוסה בביטוח, תצטרכו לשלם את כל הנזק. מה שאומר – היום לקחתם רכב קצת יותר זול מחברה אחת, אבל שילמתם אלפי שקלים ויותר משום שלא שמתם לב לאותיות הקטנות. שימו לב שמחיר ההשתתפות העצמית עליו סיכמתם זהה למה שכתוב בחוזה.

סעיף הגבלת קילומטר

בחוזה השכירות יופיע סעיף סטנדרטי נוסף, שחברות השכרות הרכב לא יוותרו עליו (ובצדק) – סעיף הגבלת קילומטר. אם שכרתם רכב לשבוע כדי לנסוע מחיפה לתל אביב כל בוקר, ברור שתצטרכו לשלם יותר. בכל מקרה, בחוזה השכירות יופיע סעיף של הגבלת קילומטר והעלות החריגה לכל קילומטר נוסף.

ברגע שאתם יודעים מה מטרת השימוש ברכב וכמה תסעו, תוכלו לחשב בעצמכם אם חרגתם. כעת, עשו חישוב שהעסק הזה משתלם לכם.

הוספת נהג נוסף

שכרתם את הרכב והחלטתם להוסיף אדם נוסף לצדכם? אתם צריכים לבדוק שפרטי הנהג הנוסף קיימים בחוזה. אם הוא לא רשום, כל נזק שייגרם יגרום לכם לשאת בהוצאות מיותרות. אפילו חברת הביטוח לא תכיר בו.

התוספת שתופסת

בחלק האחרון של החוזה, חברת השכרת הרכב תתייחס לתוספות אחרות, כמו נהג צעיר, הוספת כסא תינוק לרכב – ועוד. שימו לב שהתוספות שבהם מחייבים אתכם הם בדיוק כפי שסיכמתם.

עכשיו, בואו אלינו

אביב השכרת רכב היא חברה אמינה המעניקה שירותי השכרת רכב למוסדות, עסקים ומפעלים ונותנת שירותים לפרטיים ולתיירים לפי צורך. החברה מחזיקה מגוון רחב של כלי רכב חדישים ומתוחזקים בגדלים שונים. את הרכב הבא שלכם תקבלו כשהוא תקין, נקי ובמצב מכני מעולה.

עדיין מתלבטים? דברו איתנו: 03-5790909 או השאירו פרטים באתר.

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן