כל מה שצריך לדעת על נהיגה בטוחה בחורף

לקראת החורף

הקיץ נגמר ואת בגד הים ומגבת החוף החליפו המגפיים והמעיל. מהרגע בו ירד היורה הראשון, היה ברור לכל הדעות כי חייב להתחיל ולהכין את השגרה לקראת החורף.

בין הדברים הראשונים, שמבצעת כמעט כל משפחה, הוא החלפת ארון הקיץ בארון החורף. אין ספק כי ההערכות לקראת החורף היא מקיפה החל מהצבת שטיח, שיחמם את הרגליים הקטנות של הילדים, דרך הוצאת התנור והחלפת הטמפרטורה במזגן ועד ההכנה לקראת הנהיגה בחורף.

אם גם אתם רוצים להכין עצמכם לחורף ולהתכונן לקראת נהיגה בטוחה וחכמה, קחו לעצמכם כמה דקות וקראו את הכתבה הבאה, אנחנו בטוחים, שתוכלו ללמוד דבר או שניים ולהכין עצמכם לקראת חיים בטוחים יותר לעצמכם ולסביבתכם.

נהיגה בחורף

נהיגה בחורף

אם אתם נהגים ואין זה משנה אם אתם נהגים וותיקים או חדשים, אתם חייבים לדעת ולהסכים עם העובדה, שנהיגה בחורף מסוכנת יותר על פני נהיגה בקיץ.

בואו נתחיל מהסיבה הראשונה והמוכרת והיא הגשם, שנפגש עם הכביש ומעלה אל מעל לפני השטח את כל השמן, שהצטבר במהלך חודשי הקיץ, שמן שגורם להחלקות ואי יציבות של כלי הרכב כמו גם קושי להחזיק את ארבעת הגלגלים ביציבות מלאה על הכביש.

הטעות, בה רבים מהישראלים נופלים והיא המחשבה, שהחורפים בישראל אינם קשים היא שמגבירה את הסכנות וגורמת לחוסר זהירות וערנות. חשוב להבין כי מעבר לעובדה שהכבישים חלקים, הם מלאי בורות שהתמלאו במים והפכו לשלוליות, וזה כשלעצמו מהווה סכנה ממשית.

מעבר לתנאי מזג האוויר (גשם, ברד ולעיתים אף שלג), שעות האור התקצרו והנהיגה בחושך מתרחשת מוקדם מהצפוי. בהתאם לסטטיסטיקה, בכל חודש מחמשת חודשי החורף, נהרג בממוצע אדם אחד בכבישים – תאונות מתרחשות בשל צורת הנהיגה ואחרות קשורות לתנאי הדרך.

מערכות הרכב

על מנת להכין עצמכם בצורה המיטבית לחורף, יש חשיבות גדולה מאוד לבחון את מערכות הרכב ולטפל בהם כראוי. מוסכים רבים מבצעים את בדיקת “הכן את רכבך לחורף” כך שתדרשו לשלם סכום סמלי בלבד אם בכלל, כדי להכין את רכבכם ולהיות סמוכים ובטוחים כי הוא מוכן לנהיגת החורף שבא עלינו לטובה.

מערכות הרכב, דורשות תחזוקה שוטפת במהלך השנה ועד כמה וכמה לקראת החורף. אם אין בכם יכולת לדאוג לרכב במידת הצורך, אתם תמיד יכולים להיעזר בשרות השכרת רכב וליהנות משקט יחסי בכל הקשור לתחזוקה מקצועית של הרכב בו אתם משתמשים.

כדי להכין את הרכב לחורף, יש להחליף את המגבים, שהספיקו ככל הנראה להתייבש בקיץ, רק כך הראות הטובה תהייה מובטחת לכם. חשוב לנקות היטב את פנסי הרכב, שיאירו עבורכם את הדרך בצורה הטובה ביותר. השכרת רכב בישראל, תחסוך לכם את ההתמודדות עם הכנת הרכב לחורף – שקלו זאת במידת הצורך.

עוד יש לדאוג במהלך הדרך לאחיזת הרכב בכביש הרטוב ולבדוק את צמיגי הרכב ולוודא שהם אינם יבשים. במידה ואכן התייבשו, יש להחליף אותם ובמידה והם עדיין לא נזקקים לתחלופה, יש לבחון את לחץ האוויר בצמיגים וזאת כדי למנוע אחיזה רופפת הכביש ולאפשר אחיזה יציבה וחזקה דיה. מרבית מהרכבים המיוצרים כיום, מגיעים עם מערכות בטיחות נלוות לרבות מערכת ABS, מערכות אשר מסייעות ומונעות תאונות דרכים מיותרות.

אם החלטתם, שתחזוקת הרכב היא משימה קשה מידי עבורכם או אם אתם ניגשים לשכור רכב לתקופה בת מספר ימים שבועות או חודשים, חשוב להקפיד ובעיקר אך לא רק בימי החורף, על רכב תקין במאת האחוזים ובמידת האפשר על רכב חדיש בו מותקנות מערכות מתקדמות המסייעות למניעת תאונות דרכים ושמירה על החיים.

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן