הוצאות נלוות שיש לחשוב עליהן לפני השכרת רכב

מתכננים להשכיר רכב בקרוב?

סביר להניח שכבר בדקתם איזה דגם אתם צריכים, את המחירים ואולי אפילו הספקתם לעשות נסיעת מבחן כדי לוודא שהרכב עונה על הצרכים שלכם. אך האם כבר יצא לכם לעבור על חוזה ההשכרה? במידה ועדיין לא עשיתם זאת, אנחנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא. כמו כל חוזה – מדובר במסמך שמכיל הרבה אותיות קטנות ושעשוי להשפיע גם על ההוצאות שלכם לכן, המחיר שאתם רואים באתר לרוב לא כולל תוספות מסוימות. בנוסף, במקרים בהם אתם לא תעמדו בחוזה או חס ושלום במצב של תקלה/פגיעה ברכב, ייתכן ותצטרכו לשלם סכומים גבוהים למדי. במאמר הבא נדבר על הסעיפים האפשריים שעשויים לעלות את מחיר ההשכרה.

אביב השכרת רכב

#1 תוספת עבור נהג שני ברכב

למקרה שלא ידעתם – המחיר להשכרת רכב תקף כל עוד האדם שחתם על החוזה הוא הנהג היחידי ברכב. כלומר, אם אתם מעוניינים שעוד מישהו יוכל לנהוג ברכב המושכר, כמו לדוגמה במקרים של נסיעות ארוכות ומתישות, אז תדרשו להוסיף סכום כסף שמשתנה ממקום למקום. לא כדאי לנסות להפר את הסעיף הזה כיוון שבמידה ותהיו חלילה מעורבים בתאונה הכיסוי הביטוחי לא יחול על הנהג השני.

#2 נהגים חדשים/צעירים? תשלמו יותר

אם אתם נהגים חדשים או צעירים, חשוב שתבדקו אם החברה מתנה את ההשכרה רק לנהגים מעל גיל 24. לרוב, מחברות השכרת רכב אשר כן משכירות רכבים לנהגים חדשים/צעירים ידרשו תוספת מחיר.

#3 דמי תדלוק

בחוזה סטנדרטי מול חברת השכרת רכב, אתם תקבלו את הרכב שלכם עם מיכל דלק מלא ובסיום ההשכרה אתם תצטרכו להחזיר אותו גם עם מיכל מלא. במידה ותנסו להימנע מכך, ידרשו מכם לשלם דמי תדלוק והחדשות הרעות הן שהתעריף שלהן יקר יותר משמעותית ממחיר הדלק בתחנת דלק.

#4 קנסות על איחורים

במסגרת החוזה שלכם, תיקבע שעת החזרה לרכב. במידה ותאחרו מכל סיבה שהיא– החברה עשויה לדרוש מכם לשלם קנס. לכן הקפידו להחזיר את הרכב בהתאם לשעה שכתובה בחוזה ההשכרה.

#5 קנס על ביטול הזמנה

לכל חברת השכרת רכב יש מדיניות ביטולים משלה, אך לרוב כלל האצבע אומר שככל שההתראה שלכם על הביטול קצרה יותר וקרובה למועד ההשכרה, הקנס יהיה גבוה יותר. כמו כן, ככל שהרכב שתכננתם להשכיר יקר יותר – סביר להניח שדמי הביטול יהיו בהתאם. מומלץ לבדוק פרט זה לפני שאתם חותמים על החוזה.

#6 תוספת תשלום על מושב בטיחות לילד

שכחתם את מושב הבטיחות של הילד בבית? כנראה תצטרכו לשלם יותר. רוב חברות ההשכרה יחייבו אתכם על בסיס תעריף יומי עבור מושב בטיחות לילדים.

#7 קנס על אובדן מפתחות רכב ו/או רישיונות

בכל הנוגע להשכרת רכב, חשוב מאוד לשמור על סדר – לכן הימנעו מלהוציא רישיונות וניירות שמגיעות עם הרכב, שמרו הכול במקום אחד ונגיש. במידה ותאבדו את הרישיונות או המפתחות של הרכב חברת ההשכרה תחייב אתכם בקנס כספי לא נעים.

#8 השתתפות עצמית במקרה של נזק לרכב או תאונה

הגענו לסעיף הטריקי מכולם. בכל חוזה השכרת רכב יהיה רשום שמחיר ההשכרה כולל ביטוח חובה וביטוח מקיף. המשמעות היא שאם תקלעו לתאונה או ייגרם איזה שהוא נזק לרכב אז הביטוחים הללו מכסים את זה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכיסוי ביטוחי זה לרוב יכלול גם פרמטר של השתתפות עצמית, אך היא תהיה גבוהה הרבה יותר ביחס לפוליסת הביטוח של הרכב הפרטי שלכם. למעשה היא יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים (וזה עשוי להשתנות בהתאם לסוג ושווי הרכב המושכר).

יש עוד מספר גורמים שעשויים להשפיע על מחיר ההשכרה של הרכב שלכם, כמו לדוגמה – האם המחיר שצוין כולל מע”מ? מה קורה במידה ואתם מקבלים דו”ח או נוסעים על כבישי אגרה? לכן, שימו לב שאתם בודקים כל פרט בחוזה והעיקר שתהיה נסיעה בטוחה!

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן