האם נהג חדש יכול לשכור רכב בישראל?

השכרת רכב בישראל הוא שירות השכרה המיועד לבעלי רישיון נהיגה בתוקף בלבד, כאשר תעריפי ההשכרה נקבעים בהתאם למספר פרמטרים משתנים כגון:

  • סוג רכב ההשכרה (פרטי, מסחרי, רכב משפחתי 7 מקומות ויותר וכדומה)
  • תקופת ההשכרה הרצויה לכם
  • מכסת הקילומטרים ליום
  • גיל הנהג העיקרי ברכב ההשכרה
  • וותק הרישיון של הנהג העיקרי ברכב ההשכרה

ופרמטרים נוספים הנקבעים בהתאם למדיניותה של חברת ההשכרה.

השכרת רכב לנהג חדש

מיהו נהג חדש על פי הגדרת חוקי התעבורה?

נהג חדש, על פי חוקי התעבורה המונהגים במדינת ישראל, הוא למעשה כל נהג המקבל לידיו את רישיון הנהיגה לאחר השלמת תהליך ההכשרה הכולל: מבחן תיאוריה, שיעורי נהיגה וטסט (מבחן נהיגה), כאשר הגדרתו כ-נהג חדש תלווה אותו לאורך 24 חודשים מיום קבלת הרישיון.

חשוב לציין שהגדרת אדם מסוים כ-נהג חדש, איננה קשורה לגילו הכרונולוגי אלא ליום בו הוא הוציא רישיון נהיגה. יחד עם זאת, נהגים חדשים שגילם הוא מתחת ל-24, מוגדרים בחוק כ-נהגים חדשים צעירים ובדומה לנהגים חדשים בכל גיל אחר, גם עליהם מוטלים מספר מגבלות שונות וביניהן:

  • התקנת שלט נהג חדש בשמשה האחורית של הרכב
  • הקפדה יתרה על חוקי התנועה, כאשר ישנן סוגי עבירות תעבורה שבגינן נפסל רישיונו של הנהג והוא איננו מחודש באופן אוטומאטי. עבירות אלו מסווגות בחוק כעבירות חמורות ובמקרים בהם העבירות בוצעו על ידי נהג חדש ו/או נהג צעיר חדש, רישיונו נפסל באופן אוטומאטי והליך חידוש הרישיון מצריך לעיתים תהליך הכשרה מחודש.
  • תקופת ליווי מדורגת הנמשכת שישה חודשים ומחולקת לשני חלקים שווים (שלושה חודשים כ”א): בחלק הראשון הנהג החדש מחויב בנהיגה עם מלווה לאורך כל שעות היום והלילה ובחלק השני הנהג החדש מחויב בנהיגה עם מלווה בשעות החשיכה בלבד, החל מהשעה 21:00 בלילה ועד 6 לפנות בוקר.

השכרת רכב לנהג חדש – מה חשוב לדעת?

רוב חברות השכרת הרכב בישראל אינן מאפשרות השכרת רכבים לנהגים חדשים שזה עתה הוציאו את רישיון נהיגתם. יחד עם זאת, חלק מהחברות מאפשרות השכרת רכב לנהג חדש בתנאים מסוימים הכוללים: הגבלת גיל הנהג ל-21 ואילך ו- וותק נהיגה של שנת נהיגה אחת לפחות. כמו כן, ישנן חברות השכרה בהן מגבלת הגיל לצורך השכרת רכב לנהג חדש היא מגיל 18 ואילך, אך גם במקרים אלו, הנהג נדרש לוותק של שנת נהיגה אחת. כך או אחרת, בקרב כל החברות המאפשרות השכרת רכב לנהג חדש, תעריפי ההשכרה גבוהים באופן משמעותי מתעריפי ההשכרה המוענקים לנהגים וותיקים, וזאת לנוכח עלויות הביטוח הגבוהות הנלוות לעניין.

תעריפי ביטוח בעת השכרת רכב לנהג חדש או נהג חדש צעיר

חברות השכרה המאפשרות השכרת רכב לנהג חדש או נהג חדש צעיר, עושות זאת בכפוף לביטוח רכב ייעודי לנהגים חדשים/נהגים חדשים צעירים. ביטוח זה הוא מסוג ביטוח מקיף וביטוח חובה, כאשר במקרים של תאונה, נזק או גניבה, חלה השתתפות עצמית גבוהה על הנהג החדש/נהג חדש צעיר. דמי ההשתתפות העצמית להן נדרש הנהג החדש/נהג חדש עיר, גבוהים בעשרות אחוזים מדמי ההשתתפות העצמית להן מחויב נהג וותיק במקרים של תאונה, נזק או גניבה, כאשר בקרב חברות השכרה המאפשרות השכרת רכב לנהגים חדשים מתחת לגיל 21, דמי ההשתתפות העצמים גבוהים יותר.

דמי פיקדון גבוהים יותר

השכרת רכב לנהג חדש ו/או השכרת רכב לנהג חדש צעיר, כרוכה בדמי פיקדון גבוהים מאילו המונהגים במקרים של השכרת הרכב על ידי נהג וותיק. במקרים מסומים, גבוה דמי הפיקדון מגיע ל-5,000 ₪ ויותר. דמי הפיקדון אומנם לא נגבים כל עוד הנהג החדש לא היה מעורב בתאונה ו/או לא גרם נזק כזה או אחר לרכב ההשכרה, אך חשוב לקחת בחשבון את סעיף דמי הפיקדון במקרים של השכרת רכב לנהגים חדשים.

השכרת רכב לנהג חדש VS השכרת רכב לנהג צעיר חדש

השכרת רכב לנהג חדש או השכרת רכב לנהג צעיר חדש, מתאפשרת על ידי מספר גדול יותר יחסית של חברות השכרה בתנאי שגילו של הנהג הוא מעל 21, כאשר ישנן מספר מצומצם של חברות השכרה המאפשרות השכרת רכב לנהגים חדשים מתחת לגיל 21. תנאי נוסף להשכרת רכב לנהגים חדשים הוא וותק נהיגה של שנה אחת לפחות, כאשר ישנן מספר מצומצם של חברות השכרה המאפשרות השכרת רכב לנהגים חדשים וצעירים ללא תנאי זה, כלומר, אפשרות להשכרת רכב מהיום הראשון להוצאת רישיון הנהיגה. יחד עם זאת, חשוב לציין שתעריפי ההשכרה במקרים אלו היא גבוהה במיוחד במספר היבטים: גם בתעריפי ההשכרה היומיים, גם בתעריפי ההשכרה הנגבים עבור כל ק”מ מעבר למכסת קילומטרים, גם בדמי ההשתתפות העצמית על הביטוח במקרים של תאונה או כל נזק לרכב ההשכרה וגם בהיבט של דמי הפיקדון הנדרשים כחלק מעסקת ההשכרה.

מחפשים אחר מסלולי השכרה אטרקטיביים לנהגים חדשים?

אפשרויות
מבצעים
אודות פיגו
השכרת רכב לחודש החל מ 2339₪
לקבלת הצעת מחיר

מלאו את הפרטים ושלחו

הצהרת נגישות עסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופנים הבאים:

  • רמפה
  • חנייה נגישה

אימייל של רכז הנגישות: aviv_rent@bezeqint.net

טלפון של רכז הנגישת: 052-2451048

דילוג לתוכן